ELADÓ – SFD SPÓŁKA AKCYJNA, székhelye Opole (45-315)
Lengyelország, ul. Głogowska 41, adószáma: 7543022222, azonosító száma:
160360680, bejegyezve az Opolei Kerületi Bíróság VIII. gazdasági osztálya
által vezetett vállalkozói nyilvántartásba, KRS száma: 0000373427, e-mail
címe: [email protected], amely egyben az internetes áruház tulajdonosa
is.
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasz benyújtása a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ha a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli,
jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatóságnál. A panasz megvizsgálása után a
hatóság dönt arról, hogy indít-e fogyasztóvédelmi eljárást. Az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságok a
Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok, amelyek listája a következő
címen érhető el: http://www.kormanyhivatal.hu/.
Bírósági eljárások
A Fogyasztó a fogyasztói jogvitából eredő igényét a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és
a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerinti polgári peres eljárásban bíróság előtt
jogosult érvényesíteni.
Békéltető Testület eljárása
Ha a Fogyasztó panaszát az Eladó elutasítja, a Fogyasztó jogosult a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási
helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele,
hogy a Fogyasztó közvetlenül az érintett Eladóval próbálja meg rendezni a vitát. A Fogyasztó kérelmében
megjelölt békéltető testület jogosult a Fogyasztó kérésére az illetékes szerv helyett eljárni.
Az Eladó köteles együttműködni a békéltetési eljárásban.
A békéltető testületekkel kapcsolatos további információk a következő címen érhetők el:
http://www.bekeltetes.hu. Kizárólag a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi
vagy online szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos, határokon átnyúló fogyasztói jogvitákban.
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.,
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: [email protected]
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy weboldalt, ahol a fogyasztók regisztrálhatnak, hogy egy űrlap
kitöltésével rendezzék online vásárlási vitáikat, és elkerüljék a bírósági eljárást. Ez lehetővé teszi a
fogyasztók számára, hogy jogaiknak például távolsági akadályok nélkül érvényt szerezzenek.
Ha a fogyasztónak panasza van egy online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem
feltétlenül akar bírósághoz fordulni, használhatja az online vitarendezési eszközt.
A portálon a Fogyasztó és az Eladó közösen választhatja ki, hogy melyik vitarendezési szerv foglalkozzon
a panasszal.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Az ODR platformon keresztül történő panaszbeadás lehetősége 2025. március 20-án megszűnik. 2025.
július 20-án az ODR platform bezárásra kerül.